2012. 07. 14.

Once Burned megjelenés utáni interjú


LITERAL ADDICTION és a Book Monster Reviews közösen készített egy Interjút az írónővel a Once Burned megjelenése alkalmából, ahol Jeaniene megemlítette, hogy nem kizárt, hogy Vlad és Leila sorozata trilógia lesz és nem csupán két részes, ahogy azt eredetileg tervezte.

Na, de kezdjük is az elején...


LITERAL ADDICTION/Book Monster Reviews: Szia Jeaniene! Annyira büszkék vagyunk, hogy itt vagy ma velünk és nagyon izgatottak és örülünk, hogy segíthetünk népszerűsíteni az új NIGHT PRINCE sorozatot!
JEANIENE: Nagyon köszönöm, hogy itt lehetek!

LITERAL ADDICTION/Book Monster Reviews: Az interjúinkat mindig úgy kezdjük, hogy előbb kicsit megismerjük jobban a vendégeinket.


1. Kérdés: Mondj nekünk 3 olyan dolgot magadról, amit nem találhatunk meg a világhálón.
JEANIENE: Lol. Nem hiszem, hogy tudnék olyat mondani. Több információ van rólam az interneten, mint amennyit a családom tud.


2. Kérdés: Mi az a két dolog, ami mindig mosolyra fakaszt, és melyik az a kettő, amitől mindig begurulsz?
JEANIENE: A kutyáim és a férjem mindig képesek jókedvre deríteni. A politika és az igazságtalanság, ami mindig kihoz a sodromból.


3. Kérdés: Tudunk egy-két olyan dologról, amit szeretsz csinálni, amikor éppen nem írsz, szeretnénk ezekről többet is kideríteni. Melyik a legjobb régi temető, amit meglátogattál, ki a kedvenc költőd és melyik volt a legjobb film, amit utoljára láttál?
JEANIENE: Legjobb temető... hmm, talán egy holtverseny a történelmi, amit Baltimore-ban láttam (nem emlékszek a nevére) és a Lafayette Temető között New Orleans-ban. Kedvenc költőél szintén holtverseny van, Poe és Shakespeare, és a legjobb film, amit utoljára láttam a Bosszúállók.

4. Kérdés: Vannak olyan szerzők illetve címek, akik/amik szerinted befolyásolták az írói karriered? Hogyan?
JEANIENE: Bertrice Small, mert Skye O’Malley  vezetett be a romantika műfajba; Dean Koontz, mert a Watchers csábított át a sötét fantasyra, Jackie Collins, mert a Changes szerettette meg velem az antihősöket; Diana Gabaldon, mert az Outlander mutatta be nekem az erős, szellemes női főszereplőket első szám első személyében írva; és M.M. Kaye mert a The Far Pavilions történetében vesztem el annyira, hogy ugyanazt a z élményt szeretném átadni a saját olvasóimnak is.

5. Kérdés: Ha eltölthetnél egy napot az egyik szereplőddel, ki lenne az és mit csinálnátok?
JEANIENE: Hah! Láttad már mit csinálok a karaktereimmel? Egyikkel SEM szeretnék eltölteni egy napot. Ahogy rájönnek, hogy nekem köszönhetik azt a sok szenvedést, amin keresztül mentek, a sok stresszért és bajért én vagyok a felelős, megpróbálnának megölni! ;)

6. Kérdés: Melyik jelenet típust szereted írni a legjobban - akció, párbeszéd, szex, stb - és miért?
JEANIENE: Párbeszédeket szeretek a legjobban írni, mert az jön a legtermészetesebben számomra, és sokkal jobban megértem belőlük a karaktereimet.

7. Kérdés: Milyen egy tipikus írói nap nálad? Van valami ütemterv, amit követsz? Vannak olyan dolgok, amiknek muszály hogy veled legyenek, ahhoz, hogy jöjjön az inspiráció? 
JEANIENE: Az írói napjaim változóak, attól függ éppen mi történik körülöttem. Jelenleg van egy új kiadásom, szóval a nap legtöbb részét interjúkkal, és egyéb promóciós dolgokkal töltöm, plusz különböző államokba utazok dedikálni. Ezután nem sokkal lejár a határidőm, úgyhogy hosszú órákon át a géphez leszek kötve. Utána lesz a átdolgozási idő, ami a keveréke a történet javításnak és próbálni minnél több időt tölteni a családdal, akiket az utóbbi pár hétben elhanyagoltam. Ezután próbálom majd kiötleni a következő sztorit, amit írnom kell, míg közben reklámozom az új megjelenést, kommunikálok az olvasókkal a különböző oldalaimon keresztül, üzleti problémákkal foglalkozom, amiiket addig félretettem és újra, próbálom emlékeztetni a családomat, hogy ők is elsőbbséget élveznek. Akár írok, akár átdolgozok, mindig hallgatok egy külön zenelistát minden könyvhöz. Ez segít koncentrálni és a kizárja a körülöttem lévő egyéb zavaró tényezőket. Akiket érdekel, az oldalamon közzé tettem azoknak a daloknak a listáját, amiket hallgattam, míg írtam a Once Burned-et.

8. Kérdés: Mi a kedvenc, inspiráló idézeted?  
JEANIENE: "A siker 99 veríték, és 1 % inspiráció" Ez emlékeztet arra, hogy még álmaim munkája is kemény melót igényel.


9. Kérdés: Ha csinálnának egy filmet az életedről, szerinted mi lenne a címe?  
JEANIENE: Ötletem sincs. Még a gondolatától is nárcisztikusnak érzem magam. :) 


10. Kérdés: Ha a házad lángokban állna, és tegyük fel, hogy biztonságos lenne, melyik könyvet próbálnád meg kimenteni a "pokolból" ?
JEANIENE: MIUTÁN kimentettem a kutyáimat, a laptopomat, a családi fényképeket és a fontos  szamélyes papírokat, valószínűleg a Bibliámat menteném, mert vannak benne jegyzetek a kedvenc idézeteimmel. Aztán, ha még lenne időm, akkor azokat a könyveket, amiket dedikált az írójuk.

LITERAL ADDICTION/Book Monster Reviews: Oké, most jöjjenek a könyvekkel kapcsolatos kérdések...


1. Kérdés: Miért érezted úgy, hogy Vladnak szüksége van egy saját sorozatra, ahelyett, hogy a már meglévő Night Huntress vagy Night Huntress World sorozathoz írnád a könyvét? 
JEANIENE: Több, mint egy történet volt a fejemben Vladról és Leiláról. Ezelőtt eddig ez csak Cat&Bones párossal történt meg, szóval látni akartam hova vezet engem Vlad és Leila. Hálaistennek a kiadóm támogatta, hogy új sorozatot kezdjek, ahelyett, hogy csak egy újabb különálló spin-off könyvet írjak.

2. Kérdés: Volt valamilyen különleges inspiráció, ami eleve a NIGHT HUNTRESS sorozat megírásához vezetett? 
JEANIENE: Az első ötlet egy álomból jött. Az álmomban két embert láttam veszekedni. Valahonnan tudtam, hogy a lány félig vámpír volt, a férfi egy Mester vámpír és veszekedtek, mert a lány elhagyta a srácot. A történet arról, hogy kik voltak ők, és mi vezetett idáig fejlődött és így ért FÉLÚTON A SÍRHOZ.


3. Kérdés: Van kedvenc részed a sorozatból az eddigiek közül?
JEANIENE: Mivel a Félúton a sírhoz volt az első könyv, amit életemben írtam, így az mindig különleges helyet foglal el a szívemben, de ingatag vagyok, szóval a kedvenc könyvem mindig az, amin éppen dolgozom, ami jelen esetben Vlad és Leila második regénye, a Twice Tempted.


4. Kérdés: Van már egy kidolgozott terved a következő megjelenésekkel kapcsolatban, pl. melyik sorozathoz tartoznak majd az új könyvek, melyik sorozat hány részes lesz, stb. ?
JEANIENE: Most az időbeosztásom így néz ki: Once Burned (éppen hogy megjelent), Twice Tempted, Night Prince #2 2013 Március, aztán (próba cím) Up from the Grave, Night Huntress #7 2013 telén, aztán vagy Night Huntress #8 vagy Night Prince #3, attól függ, hogy Vladnak és Leilának lesz-e még lezáratlan ügye, és ha esetleg úgy döntök, hogy trilógia lesz a két részes sorozat helyett.

5. Kérdés: Beszélj nekünk néhány kihívásról, amivel meg kellett küzdene, hogy a Night Huntress világát életre keltsd.
JEANIENE: Az első és legnagyobb kihívás befejezni egy könyvet. Könnyű AKARNI írni egy könyvet, de sokkal nehezebb ragaszkodni egy történethez az első fejezettől egészen a végéig anélkül, hogy egy másik ötlet bezavarjon vagy csak egyszerűen ne fektessünk bele annyi munkát, amennyi egy könyv megírásához szükséges. Amint ezt megírtad, jön az átdolgozás, átdolgozás és átdolgozás. Ebben kegyetlennek és odafigyelőnek kell lenned. Azonban ez szükséges, mert ezután a történetednek elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy meggyőzzön egy ügynököt vagy szerkesztőt, hogy a több ezer másik közül, amik az asztalán landolnak, a tiédet válassza. Amint ez is megvan, remélsz és imádkozol, hogy az olvasók a.) rátaláljanak a könyvre, b.) adnak neked egy esélyt, azzal, hogy elolvassák, és c.) tetszik nekik.

Ha ez ijesztőnek hangzik, nem úgy szántam, de ez a valóság. Sokan mondták már nekem, hogy "Író akarok lenni, mert jó murinak hangzik". Ezekre az emberekre csúnya egy ébresztő vár. Ha csak azért akarunk írók lenni, mert "jó buli" annak kevesebb értelme van, mint ha azt mondanánk, hogy szülő akarok lenni, mert az "könnyű". Ha szeretsz írni és megakarod osztani a történeteidet a többiekkel, akkor Isten hozott ezen az örült utazáson! Nyerj vagy veszíts, megéri. De ha nem szeretsz írni, nyerj vagy veszíts, a küzdelem valószínűleg nem fogja neked megérni.

6. Kérdés: Mik voltak a legnagyobb meglepetések amik eddig értek?
JEANIENE: Felismertem azt hogy amikor író lettem, elvesztettem az identitásomat mint személy azokkal szemben, akik nem ismernek élőben. Pédául mielőtt író lettem mondhattam, hogy imádok egy könyvet anélkül, hogy azt higgyék van valami rejtett szándékom. Most, ha ajánlok egy könyvet nem szokatlan, hogy olyan dolgokat hallok, mint "Biztos a szerző barátja" vagy "Vagy a kiadó mondta hogy reklámozza azt a könyvet" vagy "Benyal a másík írónak hogy szívességet kérhessen." Az még rosszabb, mikor megemlítem, hogy nem szeretek egy könyvet, akkor tényleg nem szokatlan, hogy olyan dolgokat hallok, mint "Csak féltékeny!" és "Hogy x író mi rosszat tett neki?" és "Jeaniene azt hiszi az övé sokkal jobb." Tehát a személyes véleményemet elnyomja a hívatásom, és erre sosem számítottam.

7. Kérdés: Nem akarjuk hogy befejezd Cat vagy Bones-ról való írást valamikor a közeljövőben, de van valami munkád ezen a világon kívül, amit megoszthatsz velünk(nem számít milyen magas szintű)? 
JEANIENE: Van számos ötletem, aminek semmi köze a vámpír világomhoz, de amint végzek Cat/Bones-szal és Vlad/Leila-val, még nem tudom melyiket fogom választani. Addigra lehet lesz másik ötletem, ami azt követeli hogy előbb írjam meg azt, mint atöbbit. Majd meglátjuk mi lesz!

8. Kérdés: Van olyan kérdés amiről jó lenne ha megkérdezték volna egy interjúban, de még nem kérdezték? Erre a kérdésre hogy felelnél?
JEANIENE: Az interjuztatók tényleg alaposak. A évek során már annyi mindent kérdeztek, hogy szerintem már mindent kilőttek.

9. kérdés: Szeretnél még valamit üzenni az olvasóknak és a rajongóidnak?
JEANIENE: Szeretném megköszönni mindenkinek, hogy adtak egy esélyt a könyveimnek. Mindenkinek van idő és pénz megszorításai, szóval, amikor valaki az egyiket vagy mindkettőt olyanra fordítja, amit én írtam az egy hatalmas bók. Köszönöm, köszönöm, köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Oszd meg velünk a véleményed!