2012. 12. 19.

Bréking nyúz - Jeaniene új sorozata



Jeaniene pár órája dobta le a bombát, miszerint nem kell Frost elvonási tünetektől szenvednünk akkor sem ha véget ér Cat & Bonesék története, hála a Harlequin csapatának.


Jeaniene Frost REALMWALKER BROKEN DESTINY c. története, amiben egy fiatal nő rájön, hogy ő az utolsó tagja egy ősi vonalnak, amely egy nem kívánatos sorssal jár; és hogy az egyetlen szövetségese, egy titokzatos fiatal férfi, akinek a végzete, hogy elárulja a lányt… és bukásra ítélje a világot, immár a Harlequin családot bővíti, méghozzá egyből egy három részre szóló szerződéssel.


***

 2007-ben simán megelőztem a határidőmet, úgyhogy elkezdtem írni egy történetet, ami egy idősebb YA-nak mondható, tekintve, hogy sem a hősnő sem pedig a hős nem járnak már iskolába, de még nem teljesen felnőttek. Az ötlet egy nagyon élethű álomból jött, ami olyan darabkákat adott a karakterekből/egy világból, amikről többet akartam tudni (ahogy azt a blog rendszeres olvasói tudják, így született meg a Cat és Bones sorozat is). Miután írtam kb. 15 ezer szót, félre kellett tennem, hogy Caték történetén dolgozzam tovább, de sosem feledkeztem meg róla. Körülbelül egy évvel később az ügynökömre bíztam a részleges kéziratot, hogy lássuk érdeklődnek-e iránta. Itt egy bekezdés egy elutasításból: „Ez nagyszerű, de idősebb olvasóknak szánnánk, mint a legtöbb YA-t, plusz a világ is sötétebb és sokkal összetettebb, ami jelenleg népszerű. Ha Jeniene újra szeretné írni, hogy a karakterek gimnazisták legyenek és kevésbé legyen sötét a világfelépítés, szívesen ránéznénk újra”

Más szóval, alakítsam át az egészet vagy tegyem a polcra. Én a polcra tettem, mert ha nem kötődöm érzelmileg a történethez, akkor nem fogom azzal tölteni az időt és energiát, hogy egy könyvet faragjak belőle. Mégis tudva, hogy talán sosem jelenik meg, tovább gondolkoztam rajta.

A következő négy év elteltével, írtam még néhány Cat & Bones könyvet, két Night Huntress World spinoffot, az Új Night Prince sorozatot és egy maroknyi rövid történetet és novellát, és még mindig tovább gondolkoztam a Realmwalkeren Broken Destiny-n. Mi több, a fejemben már bővítettem a világot, hozzáadtam új mellék cselekményszálakat, és felépítettem a karaktereket, hogy élethűbbek legyenek. Valami más is történt. Az éhezők Viadala nagyot durrant, ahogy még más YA-k is, amik az időseb korosztályt vették célba és a főszereplőit kiemelte a megszokott középiskolás helyszínből, és néhány saját kiadású író egy a YA alkategóriában írt, mely az "Új Felnőtt (New Adult) Pár héttel ezelőtt  az ügynököm kapott egy hívást Harlequin-től (HQN) hogy lenne-e ötletem egy YA/New Adult sorozathoz mivel bővítenék a kínálatukat ebbe az irányba.

*vigyor* Hát persze hogy van.

Pár nappal később, több mint egy órát töltöttem telefonon Tara-val (ügynök) és Margo-val (szerkesztő), elmeséltem nekik mindent a BD cselekményéről, a világról, de a legfontosabb, hogy  a karakterekről is, mert számomra a karakterek az az erő, ami előre mozdítja a történetet. Az elképzelés már vagy öt éve volt a fejemben, valószínűleg minden részlet ömlesztve jött ki, fél koherens zagyvaságként, de nagy örömöre, azt mondták imádták az ötletet. Miután az ügynököm kidolgozta a határidők részleteit és más üzleti kérdéseket, hivatalosan is elfogadtam a HQN ajánlatát. Így végre megírhatom azt a történetet, amit még 2007-ben találtam ki. Ha azt mondom izgatott vagyok az enyhe kifejezés.

Gondolom, hogy egyeseknek közületek vannak kérdései, így megpróbálok válaszolni ezekre.

Ezt azt jelenti, hogy még többet kell várnom a következő Cat & Bones/Vlad & Leila könyvekre?
Nem. Az Avonnál lévő határidőim ugyanazok maradtak, szóval ez csak annyit jelent, hogy kevesebbet lebzselhetek majd a kanapén :)

Miért kezdesz bele új sorozatba, amikor még be sem fejezted a másik kettőt?
Mire az első Broken Destiny (cím természetesen változhat) megjelenik, az utolsó előtti Cat&Bones már a polcokon fog csücsülni és az utolsó rész pedig nagy valószínűleg a szerkesztőnél, készen. Hasonlóképp az utolsó Vlad & Leila könyv is kint lesz vagy akörül jelenik meg. Szóval ugyan most kötöm a szerződést, HQN nagyon is tisztában van a jelenlegi kötelezettségeimmel és aszerint kaptam a határidőt.

De én nem akarok új sztorit, új világgal. Még több Cat&Bonest/Vlad&Leilat/egyéb vámpír karakter könyvet akarok!
Ezt bóknak veszem, de mindegyik könyv közelebb hozta Cat és Bonest a jól megérdemelt véghez és az ő sorozatuk a terv szerint ér véget. Vlad és Leila története a harmadik könyvvel ér majd véget, és ami a másik vámpír karaktereket illeti, azt a történetet írom, ami a "leghangosabb" a fejemben, szóval majd meglátjuk melyik vámpír kerül ki győztesen. ;) Mivel a BD nagyon nagyon régóta van már a fejemben, izgatott vagyok amiatt, hogy végre megoszthatom másokkal is és magam is mélyebbre mehetek a történetben. Ez nem azt jelenti, hogy nem írok több vámpír könyvet, de közben felfedezem ezt az új világot, és remélem, hogy az olvasóim is velem tartanak majd.

Szóval nincsenek vámpírok a BD-ben, de attól az még paranormális sorozat lesz?
Más természetfeletti lények élnek az embereken kívül a BD világában, szóval igen ez még mindig paranormális. Hasonlít a vámpír könyveimre abban, hogy ebben a világban sem tud róluk a legtöbb ember, amíg ki nem borul a kaki.

Oké, szóval miféle természetfeletti lények?
Még nem mondom el.

De romantikus lesz?
Lesz benne romantika, de nem lesz HEA (happy end) az első részben. Ahogy az Catéknek és Vladéknak is, úgy ezeknek a karaktereimnek is sok mindent kell leküzdeniük még előtte.

Mikor jön ki az első Broken Destiny könyv?
Nincs még pontos időpontunk, de valamikor 2014 őszén.

Milyen gyakran fognak megjelenni?
Ez is még a tervezési stádiumban van, de reméljük legalább évente egy könyv.

-  Jeaniene Frost

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Oszd meg velünk a véleményed!